ZNAJDŹ W PROGRAMIE

4 PARTYTURY – wernisaż wystawy fotografii Janusza Kobylińskiego

data: 06/08/2011, godzina: 17:00, miejsce: Mięćmierz, program artystyczny: wystawy

Galeria KLIMATY w stodole | wstęp wolny | wystawę można oglądać do 3 września 2011

 

Wystawa fotografii Janusza Kobylińskiego. Prezentowane prace wykonane są unikalną metodą, nie mającą precedensu w fotografii architektury miejskiej oraz krajobrazu. Są one w 100% oryginalną fotografią powstałą na filmie w czasie wyzwolenia migawki.

 

Janusz Kobyliński „Słyszałem onegdaj opinię znanego muzyka, że najlepsze improwizacje, to te wcześniej przemyślane i precyzyjnie przygotowane. Potem emocje gry live dodają niespodziewanych wibracji. Dokładnie tak samo rodzą się moje PARTYTURY, kompozycje czaso-przestrzeni. W PARTYTURACH fascynuje mnie starcie mojej kreacji z materią krajobrazu miejskiego, tworem kreacji innego twórcy. W ułamkach sekund tworzę nową rzeczywistość, precyzyjnie przedtem – zdawałoby się – zaplanowaną. Ciągle z tymi samymi emocjami, zdumiony, oglądam potem styki…”

 

Janusz Kobyliński – Fotograf i edukator. Od roku 1982 – członek, później prezes ZPAF. W latach 80. współpracował z Magnum oraz magazynem „Paris Match”, dla którego zrealizował dwie wizyty Jana Pawła II w Polsce. Do 2002 fotograf reklamowy (EGO Studio). Współautor „Księgi Twórców Polskiej Reklamy BIAŁO-CZERWONA”, realizator wortalu bialo-czerwona.pl. Prowadzi od 6 lat pierwszą w Polsce Internetową Szkołę Fotografii (e-szkolafotografii.pl). Laureat Dyplomu Honorowego ZPAF (fotoreportaż „Zawał”). Zrealizował kilkanaście wystaw indywidualnych i zbiorowych. Brał udział w światowej wystawie z okazji 150-lecia fotografii (World Council of Professional Photographers | Kodak), eksponowanej w ponad 100 krajach. Od roku 1986 realizuje autorski projekt „PARTYTURY”. Mięćmierzanin.

www.scores.white-red.eu

 

 

“Cztery ‘Partytury przyrody’, to ułamkowa część cyklu rozpoczętego przez ich autora na plenerze Air France w Paryżu w 1985 roku. Temat ten od tamtego lata fascynuje go niemal tak samo, jak niegdyś reportaż, któremu emocjonalnie jest wierny do dzisiaj. Fotografie panoramiczne porywają wielu fotografów. Prawie wszyscy z nich ulegają ich wizualnej atrakcyjności, a tylko niewielu usiłuje stworzyć propozycję nowego spojrzenia na możliwości fotografii w ogóle. ‘Partytury’ Janusza Kobylińskiego, fotografowane konsekwentnie od lat stanowią najlepszy przykład na świeże odczytanie fotograficznego zapisu. Wzbogacone o interwencję autora w sam proces kilkusekundowego naświetlania stają się wzbogaconą formą interpretacji nie tylko miejskiego krajobrazu. Te pozornie „nieświadome” zakłócenia akcentują również fragmenty struktur natury pozwalając nam odczuć w odmienny sposób to, co wydaje się być dobrze znane z autopsji czy z innych przekazów wizualnych. Autor proponuje rodzaj refleksji nie tylko nad wybranymi sfotografowanymi obrazami ale i nad rolą, jaką fotografia pełni w przekazywaniu fragmentów otaczającej nas rzeczywistości.”

Marek Grygiel
CSW Zamek Ujazdowski