ZNAJDŹ W PROGRAMIE

NIC DO UKRYCIA – Andrzej Bienias | Stowarzyszenie Konstruktorów Słów i Dźwięków

data: 06/08/2011, godzina: 21:00, miejsce: SARP, program artystyczny: koncerty

Projekt narodził się w zakopiańskim Teatrze Witkacego, z odwiecznej potrzeby przeżycia czegoś nowego. Niechęć do grania coverów, zmusiła Andrzeja Bieniasa do napisania tekstów, które po okraszeniu muzyką reszty dżentelmenów, zamieniły się w jedyne w swoim rodzaju piosenki, mówiące o zwykłych ludziach i ich niezwykłych tęsknotach.

Teksty, w których satyra przeplata się z poważnym tonem, powoli, piosenka po piosence, wciągają słuchacza w świat “Stefana“ i “Morderców od serca“. “On” i “Sobieczłowiek“, mają “Takie sobie Marzenia“, o które ona “Nie pyta“, nawet jeśli na jego ustach pojawia się “Głupawa piosenka“. A jeśli “Skutki rana u Romana” zmuszą go do tego, by “Umrzeć zgodnie z przepisami”, to pod wpływem “Autopsji”, widząc swoje odbicie w “Niebie”, zastanowi się nad “Ewolucją” i po prostu zacznie inaczej patrzeć na swoje życie.

Skład: Andrzej Bienias – śpiew, gitara, Max Kowalski – kontrabas, Adam Leśniak – perkusja, Przemysław Sokół – trąbka, flugelhorn, Bogusław Zięba – akordeon.

 

Andrzej Bienias – Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie. Od 1996 roku aktor Teatru Witkacego w Zakopanem. Najważniejsze role: Walpurg – “Wariat i zakonnica”, Tartuffe – “Świętoszek”, Nick – “Kto się boi Virginii Woolf?”, Jean Tarrou – “Dżuma”, oraz “Bal w operze”, “Czarodziejska góra”, “Pif, paf, puf”. Autor tekstów do piosenek projektu NIC DO UKRYCIA.

Max Kowalski – Absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie. Współpracuje z Teatrem Witkacego w Zakopanem. Jest autorem muzyki do spektakli Łukasza Witt-Michałowskiego: “Tangen” Knuta Hamsuna (Teatr Witkacego), “Pustynia” Tankreta Dorsta (Teatr Polski we Wrocławiu), “Kamienie w kieszeniach” Marii Jones (Klub Graffifti w Lublinie), “Ostatni taki ojciec” Artura Pałygi (Teatr Scena Premier Invitro w Lublinie). Nauczyciel gry na kontrabasie w PSM I st. W Krakowie. Współpracuje z wieloma muzykami scen krakowskich. Założyciel i lider zespołu Max Klezmer Band.

Damian Niewiński – Absolwent Akademii Muzycznej w Katowicach na wydziale jazzu i muzyki rozrywkowej. Obecnie student Akademii Muzycznej w Krakowie na wydziale jazzu. Artyści, z którymi współpracował to między innymi: Janusz Muniak, Norbert Pajek, Jerzy Połomski, Curtis Johnson, Małgorzata Markowska. Porusza się w szerokim spektrum gatunków muzycznych, a jeśli coś nie wyjdzie, to z takim nazwiskiem wszystko uchodzi mu na sucho.  Anglicy znają go pod pseudonimem Damian Not Guilty.

Przemysław Sokół – Muzyk, aranżer, kompozytor. Absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie. Miłośnik jazzu, muzyki bałkańskiej, latynoskiej i szeroko pojętej „muzyki świata”. Współpracował zarówno z orkiestrami symfonicznymi jak i wieloma wybitnymi artystami reprezentującymi różne gatunki muzyczne – m.in.: Agnieszką Chrzanowską, Pauliną Bisztygą, Renatą Przemyk, Markiem Bałatą, Tadeuszem Leśniakiem, zespołem Bakshish. Związany z Teatrem Witkacego w Zakopanem, gdzie napisał muzykę do spektaklu „Kabaret Horyzontalny”. Dzięki dużej rozpiętości fascynacji muzycznych jego gra nabiera wyrazistego charakteru, wywodzącego się z jazzowych korzeni, co w połączeniu z wpływami muzyki etnicznej daje oryginalną poetykę.

Grzegorz Palus – Jest absolwentem Akademii Muzycznej w Krakowie. Obecnie jest studentem The Royal Danish Academy of Music w Kopenhadze. Laureat szeregu ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów muzycznych (m in. Klingenthal, Poprad, Przemyśl, Mława, Chełm). Wielokrotny stypendysta Ministra Kultury i Sztuki, Prezydenta Miasta Krakowa, Fundacji Sapere Auso oraz Fundacji im. Z. i W. Pokusów. Koncertuje jako solista i kameralista w kraju i za granicą (Niemcy, Dania, Włochy, Słowacja, USA), ponadto bierze udział w projektach związanych z piosenką poetycką, teatralną oraz z muzyką filmową i improwizowaną.